Droogtraining Protocol

Met ingang van 11 mei 2020 wordt er weer de mogelijkheid gegeven om buiten te mogen sporten. Dit houdt dus ook in dat Arktika weer de droogtrainingen buiten zal gaan organiseren! Dit kan natuurlijk alleen onder de voorwaarden die in de noodverordening gesteld zijn. Op basis hiervan hebben we het onderstaande protocol opgesteld om onze droogtraining weer mogelijk te maken. 

Droogtraining Corona Protocol Arktika

  • Iedereen houdt altijd 1,5 meter afstand van elkaar. Óók als je huisgenoten/partners bent.
  • Om trainingen overzichtelijk en georganiseerd te houden kunnen maximaal 28 Arktikanen meedoen met de droogtraining. Hiervoor zal er elke week om dinsdag 09:00 een aanmeldformulier komen voor de aankomende training. Mocht het maximaal aantal bereikt zijn. Kun je je inschrijven voor de wachtlijst voor die training. Je kunt deze formulieren vinden via de kalender op de voorpagina. Aanmelden kan tot 17:00 op de dag van de trainingMocht je je moeten afmelden, stuur dan even een berichtje aan Viktor of Thomas per mail of Whatsapp vóór 12:00 op de dag van de training.  Zodoende kunnen we de eerste persoon op de wachtlijst nog tijdig benaderen. 
  • Meld je af als je de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.
  • Trainers zullen opvallende kleding dragen zodat zij het aanspreekpunt zullen zijn voor omstanders.
  • Bij aankomst kun je je fiets gewoon stallen tegen de rekken. Maar zorg ervoor dat je de ander voldoende ruimte geeft om de fiets neer te zetten en op slot te doen. Blijf even wachten in de graskant mocht het te druk zijn.
  • Leg eventuele tassen en andere spullen op 1,5 meter afstand van iemand anders zijn spullen. 
  • De groep zal onderverdeeld worden in groepjes van 6 en 8. De hele training blijf je in de buurt van dit groepje.
  • Per groepje zal er 2 aan 2 worden ingelopen waar altijd 1,5 meter afstand tussen de personen blijft.
  • Oefeningen zullen uitgevoerd worden in een aangegeven vak. Tussen deze vakken zit een tussenruimte zodat afstand altijd gewaarborgd blijft. Zorg ervoor dat je altijd in de buurt blijft staan bij jouw groepje. Neem je bidon hiermee naartoe en probeer niet te wisselen van vak gedurende de training.
  • Tussendoor dribbelen en uitlopen doen we tevens weer in hetzelfde groepje.
  • Om drukte bij de fietsen te voorkomen zullen we gespreid de training verlaten. Dit doen we ook weer op basis van dezelfde gevormde groepjes.
Mocht in de praktijk blijken dat bepaalde punten niet werken of anders kunnen zullen we dat uiteraard aanpassen en anders gaan doen. Het belangrijkste is dat er altijd 1,5 meter afstand van elkaar bewaard wordt en dat je thuis blijft bij klachten.